Biciclete cadru carbon - Hardtail

Biciclete cadru carbon - Hardtail

Biciclete Santa Cruz, Cannondale si GT cu cadru din carbon.
Filtre
Compara produse
Nu ai produse pentru comparare.
Tip afisare: grilă Lista

7 produse

Crescator
  1. Bicicleta Cannondale Topstone Carbon 2 Lefty Laguna Yellow

    Bicicleta Cannondale Topstone Carbon 2 Lefty Laguna Yellow

    As low as 23.499,00 Lei
    În stoc
  2. Bicicleta Cannondale Topstone Carbon 2 Lefty Black

    Bicicleta Cannondale Topstone Carbon 2 Lefty Black

    As low as 23.499,00 Lei
    În stoc
  3. Bicicleta Cannondale Topstone Carbon Apex AXS Matte Black

    Bicicleta Cannondale Topstone Carbon Apex AXS Matte Black

    As low as 20.499,00 Lei
    În stoc
  4. Bicicleta Cannondale Topstone Carbon Apex AXS Orchid

    Bicicleta Cannondale Topstone Carbon Apex AXS Orchid

    As low as 20.499,00 Lei
    În stoc
  5. Bicicleta Cannondale Topstone Carbon 2 L Chalk

    Bicicleta Cannondale Topstone Carbon 2 L Chalk

    As low as 23.499,00 Lei
    În stoc
  6. Bicicleta Cannondale Topstone Carbon 2 L Jade

    Bicicleta Cannondale Topstone Carbon 2 L Jade

    As low as 23.499,00 Lei
    În stoc
  7. Bicicleta Gravel Cannondale Topstone Carbon 4 Olive Green

    Bicicleta Gravel Cannondale Topstone Carbon 4 Olive Green

    As low as 14.599,00 Lei
    În stoc

Bicicletele cu cadru din aluminiu sunt în acest moment cele mai răspândite versiuni de material disponibile pe piață, deoarece îmbină în mod eficient costurile de producție, cu rezistența și cu greutatea redusă. Fiind folosit la scară largă, aluminiul este cel mai popular material pentru cadrele de biciclete la ora actuală. Dar nu a fost tot timpul astfel. În urmă cu mai bine de 30 de ani, oțelul era cel mai popular material, însă s-a dovedit a nu fi atât de rezistent, iar în plus de asta era destul de greu. Au mai existat tentative din partea producătorilor de a construi cadre din titan, utilizat pentru avioane în general, acesta oferind o rezistență foarte bună și o greutate ușoară, însă costurile erau foarte mari. Însă un alt material a devenit între timp obiect al dorinței: carbonul. Un cadru carbon este foarte ușor, de fapt, cel mai ușor dintre toate materialele disponibile. Iar o bicicleta cadru carbon este de la sine înțeles că va cântări mai puțin decât una cu cadru din aluminiu sau oțel.

Desigur, nici carbonul nu este un material ieftin, cu atât mai mult cu cât procesul de fabricare este unul destul de laborios și se face manual. Carbon este așezat în diverse straturi, iar fibra este cea care dă prețul dar și greutatea finală. O fibră mai de calitate înseamnă o greutate și mai mică cu o rezistență mai mare. Așadar, vom vedea în ofertele unor producători de biciclete, precum Cannondale sau Santa Cruz, diverse variante pentru cadru carbon. Cele mai ușoare cadre din carbon sunt cele hardtail, pentru bicicletele de maraton sau XCO. Unele dintre acestea pot cântări chiar și sub 900 de grame, în condițiile în care un cadru din aluminiu poate pune pe cântar undeva la 1.7-1.8 kg. Așadar, greutatea este la jumătate, iar rezistența mult mai mare. Cadrul din carbon este de asemenea mai rigid și poate fi confortabil doar dacă producătorii apelează la tot felul de soluții, precum seat stay-urile flexibile. Tehnologic vorbind, acestea corespund standardelor actuale, având un head tube conic, sau prindere cu ax de 12mm pentru roata de spate. Bineînțeles, cablurile și cămășile sunt trase prin interiorul cadrului pentru a reduce vibrațiile acestora atunci când te afli pe traseu.

În partea opusă a clasamentului de greutate se află cadrele pentru bicicletele de downhill și enduro. Nu sunt la fel de ușoare precum cele pentru maraton/XCO, deoarece majoritatea sunt cadre full-suspension, cu suspensii mari, între 160 și 200mm, lucru care le dă o construcție mai complexă. În cazul acestora, pot fi construite integrat din carbon (triunghi față, triunghi spate și link) sau pot avea triunghiul din față din carbon și triunghiul spate din aluminiu. În orice caz, în cazul cadrelor construite pentru cele mai dificile discipline, greutatea nu este pusă pe primul loc ci rezistența cadrului, acesta trebuid să suporte abuzuri dar să rămână intact și în cazul unor lovituri, fie venite de la pietrele care sar de pe traseu, fie în cazul unui accident. De reținut este că aceste cadre carbon au cele mai frumoase forme, deoarece acest material oferă posibilitatea producătorilor de a-l modela după bunul plac, iar astfel pot apărea design-uri chiar spectaculoase.

Initial privite cu sceptiscism, bicicletele care acum sunt botezate biciclete gravel, au crescut uimitor de repede in segment si au devenit o alternativa interesanta pentru multi dintre cei care practica ciclismul. De fapt, conceptul a prins atat de bine, incat in ziua de astazi dezvolta o comunitate proprie de gravel bike.

Ideea unei astfel de biciclete este sa te poarte atat pe sosea cat si pe off-road, ceea ce ai putea spune - face si o bicicleta de trekking, insa trebuie mentionat ca diferentele dintre acestea sunt notabile. O bicicleta gravel nu ofera o pozitie dreapta, ci una mai aerodinamica, cumva similara cu cea oferita de cursiere. Este o pozitie sportiva care te plaseaza mai agresiv pe bicicleta si care-ti ofera totodata si un control foarte bun pe off-road. Bicicleta de gravel nu a fost niciodata gandita pentru coborari abrupte, insa forestierele mai dificile cu diverse mici obstacole, sunt lejer de parcurs cu o astfel de bicicleta, mai ales ca ghidonul este lat si are o forma care permite sa iei virajele rapid. Unele biciclete de gravel pot fi echipate si cu suspensie, insa momentan acestea sunt destul de rare. Toate bicicletele de gravel de la Cannondale sunt construite cu cadru din aluminiu sau carbon, de cea mai inalta calitate, iar componentele urmeaza aceasta regula.

Trecand mai departe la biciclete cyclocross, este bine de stiut ca aceasta este o disciplina in sine, care a castigat multi adepti si cu suficiente competitii organizate anual pentru entuziastii genului. O bicicleta de cyclocross trebuie sa se poata descurca atat pe teren denivelat cat si pe portiuni plate, dar in acelasi timp trebuie sa fie suficient de usoara astfel incat rider-ul sa o poata ridica de cadru rapid atunci cand sare peste un obstacol din cele aflate pe traseu.

biciclete gravel
Soluționarea alternativă a litigiilor Soluționarea online a litigiilor